Premiere Gare de Lyon - Flitsenklik

In het mooie DeLaMar theater in Amsterdam was afgelopen zaterdag 18 maart de premiere van Gare de Lyon. Met vele genodigden, zoals een groot aantal van de cast GTST, vrienden, familie en andere bekende van Jet en Bartho. Het was stil in de zaal en iedereen keek aandachtig naar het stuk. Op een iemand na die toch zijn telefoon had aanstaan! Na het slotapplaus kregen we nog een fotomoment met Jette en Bartho.

Gare de Lyon; Hoe sterk is de kracht van liefde

Op zaterdag 18 maart ging in het DeLaMar theater het nieuwe Nederlandse stuk ‘Gare de Lyon’ in première.

Een stuk over kracht van de verloren liefde en de zoektocht in het heden en gebasseerd op een waar gebeurd verhaal.

Première Gare de Lyon

25 jaar speelden Bartho Braat en Jette van der Meij samen in Goede Tijden Slechte Tijden. Na 25 jaar was het voor Braat genoeg geweest en hield hij er mee op. Voor dit bijzondere toneelstuk zochten Braat en Van der Meij elkaar weer op en zijn ze samen te zien in het toneelstuk Gare de Lyon.

Artikel over Gare de Lyon in de Telegraaf

Op 8 maart 2017 stond er een artikel over Gare de Lyon in Dagblad “De Telegraaf”.

‘Gare de Lyon’: over de kracht van de liefde en de pijn van gemiste kansen

Liefdesverhaal dat nog steeds actueel is.

Jette van der Meij (62) en Bartho Braat (66) kennen elkaar uit Meerdijk, het fictieve dorp waar ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ zich afspeelt. Als Laura Selmhorst en Jef Alberts brachten ze er menig uurtje met elkaar door. Nu spelen ze samen de sterren van de hemel in een nieuw toneelstuk van Wies Venmans: ‘Gare de Lyon’.

Interview Bartho Braat op Omroep West

Interview Bartho Braat op Omroep West.
Gepubliceerd op 19 mrt. 2017

"Gerard : (...) De laatste maanden voor de bevrijding zwierf ik rond, kon niemand meer vertrouwen. Het is een wonder dat ze mij nooit hebben gevonden. Slapen deed ik op de gekste plekken; ik hield me een tijdje schuil op de begraafplaats Père- Lachaise, sliep ’s nachts in een van die mausoleums die rijke nabestaanden voor hun geliefde doden hadden neergezet. Logeren bij een dode, in het begin is dat heel luguber, maar gek genoeg, het went. Uit Script Wies Venmans"